Givenchy Insensé Ultramarine

جیونچی اینسنس اولترامارین یکی از عطرهای مردانه‌ی خاص و خاطره‌انگیز برند جیونچی است که در سال 1994 توسط Christian Mathieu طراحی شد. این عطر در دسته‌ی آروماتیک-آبزی (Aromatic Aquatic) قرار می‌گیرد و فضای رایحه‌ای خنک، پرانرژی و تا حدی نوستالژیک دارد؛ مناسب روزهای گرم و استفاده‌ی روزمره.

🧪 فضای کلی رایحه:

رایحه‌ای کاملاً خنک، تمیز و شاداب دارد که حس آزادی، نسیم دریا و آفتاب تابستانی را تداعی می‌کند. در ابتدا با نت‌های سبز و میوه‌ای باز می‌شود، در میانه کمی گلی و ادویه‌ای می‌شود و در پایان با رایحه‌های چوبی و عنبری به تعادل می‌رسد.

🌿 نت‌های رایحه:

نت‌های ابتدایی: ترنج، کیوی، گشنیز، نت‌های آبزی

نت‌های میانی: نعناع هندی (پچولی)، هل، رز، زنبق دره

نت‌های پایه: چوب صندل، سدر، عنبر

🧠 احساسی که منتقل می‌کند:

حس پاکی و آزادی

طراوت، انرژی و جوانی

آرامش ساحل و خنکای نسیم دریا

نوستالژی مردانه از دهه ۹۰

⏰ مناسب‌ترین زمان استفاده:

بهار و تابستان

روزهای گرم و آفتابی

استفاده‌ی روزانه، اسپرت و غیررسمی

---

👤 مناسب برای چه کسانی است؟

مناسب مردانی که به‌دنبال عطری خنک، سبک و غیرتکراری هستند؛ کسانی که از رایحه‌های سنگین و شیرین دوری می‌کنند و رایحه‌های هوای آزاد، آبی و طبیعی را ترجیح می‌دهند.

نظرات دوستان

جیوانچی یک برند فرانسوی است که توسط Count Hubert de Givenchy در سال 1952 تاسیس شد. جیوانچی در زمینه پوشاک و لوازم آرایشی فعالیت داشت و در سال 1957 به دنیای عطر و ادکلن وارد شد. اولین عطر این برند به نام L'Interdit الهام گرفته از مشهور ترین مشتری شان آدری هپبورن بود. اولین عطر مردانه جیوانچی با نام Monsieur de Givenchy در سال 1959 به بازار عرضه شد. جیوانچی در سال 1987 به شرکت چند ملیتی LVMH ملحق شد و بقیه عطرهایش یا همکاری این کمپانی تولید شد. موفقیت برند جیوانچی تا قرن 21 ادامه داشت. استفاده از رایحه های گل و میوه در عطرهای جیوانچی باعث جذب مخاطبان بیشتری شد. این برند برای تبلیغ عطرهایش هایش از افراد مشهوری از جمله Justin Timberlake و Liv Tyler استفاده کرد. کمپانی جیوانجی تاکنون 251 عطر تولید کرده است و بیشتر عطرهای این برند زنانه است.