عطر Zerjoff Casamorati Bouquet Ideale یکی از عطرهای محبوب و خاص از خانه‌ی لوکس زرجف (Xerjoff) است که در کالکشن کازاموراتی (Casamorati) قرار دارد. این عطر فضای بسیار رمانتیک، گرم و دل‌انگیزی دارد که بیشتر مناسب فصول سرد سال و موقعیت‌های شبانه و رسمی است. در ادامه توصیفی از رایحه و فضای آن ارائه می‌دهم:

🎨 توصیف فضای رایحه:

Bouquet Ideale مثل ورود به اتاقی با شمع‌های معطر، پرده‌های مخملی قرمز، چوب صندل و کتاب‌های قدیمی‌ست. رایحه‌ای کاملاً غنایی، احساسی، شیرین و پودری دارد. فضای آن یادآور لحظات عاشقانه، کلاسیک و با شکوه است؛ جایی که زمان کندتر می‌گذرد.

 

🔹 نت‌های ابتدایی: دارچین، جوز هندی

شروعی گرم، ادویه‌ای و کمی شیرین که حس گرما و صمیمیت ایجاد می‌کند. دارچین خیلی قوی نیست اما حضورش دلپذیر است و همراه با جوز حال و هوای شرقی می‌دهد.

🔸 نت‌های میانی: چوب صندل، چوب سدر، گل‌های مخملی سبک

در قلب عطر، چوب‌ها نقش اصلی را ایفا می‌کنند، مخصوصاً چوب صندل که حس کرمی، نرم و پودری به عطر می‌دهد. این بخش بسیار آرامش‌بخش و عاشقانه‌ست، شبیه بوی پوست گرم بدن یا لباس تازه شسته شده در هوای خنک.

🔹 نت‌های پایه: وانیل،لابدانوم (رزین کهربایی)،تنباکو سبک،مشک

پایان‌بندی عطر گرم و شیرین است؛ رایحه‌ای وانیلی، مخملی، نرم و با حس کمی تنباکویی. مشک هم به آن حالت تمیز و رمانتیک می‌دهد. در کل بخش پایانی عطر حس آغوش گرم و پر از آرامش است.

🧠 فضای کلی رایحه (Mood):

رمانتیک، کلاسیک، نوستالژیک

مثل کتابخانه‌ای با دیوارهای چوبی، نور شمع، و یک فنجان چای دارچینی

مناسب قرارهای عاشقانه، مناسبت‌های خاص، یا شب‌های زمستانی
 

نظرات دوستان

 برند عطر ادکلن زرجف-زرژاف-Xerjoff اصالتا یک کمپانی عطر و ادکلن ایتالیایی است. عطر زرژاف-ادکلن زرجف-Xerjoff :برند زرژاف کازاموراتی ، La Fabbrica d’Profumi C.Casamorati ، قرن 18 و 19 میلادی و در سال 1888 در Blogne ایتالیا تاسیس گردید. زرژاف مجموعه ای متمرکز از 9 عطر بوده که با الهام جستن از تمرکز بر احیای ساخت و سبک جهان قدیمی ،جدیدترین مجموعه ی خود را با الهام از رایحه های قدیم و باستانی ، همراه با تکنولوژی نوین ایتالیایی معرفی داشته است.تولیدات این برند به صورت تخصصی در عطرهای Exquisit  و صابون های مختلف حمام بوده که برند کازاموراتی به واسطه ی تولید با کیفیت این محصولات ، جوائز متعدد و پاداشهای گرانبهایی از نمایشگاه بزرگ ملی و بین المللی دریافت کرده است .این برند با تولید محصولات لوکس ، سعی بر احیای میراث محو شده و همچنین حفاظت از میراث تاریخی و هنری خود از آن دوران پر زرق و برق در ایتالیا را داشته و مجموعه ای ترکیبی را ، از بالاترین کیفیت مواد اولیه در شکل 9 عطر پیچیده اما ساده در بسته بندی لوکس که دارای هنری نو و منعکس کننده ی ترکیبی از طبیعت بوده ، همراه با شور هنری موجود در هر بطری را تولید کرده است.